Razvoj francoskega boksa

Savate razvoj

(Vir: slike povzemamo z internetnih strani ter predvsem arhiva Luc Cerutti, Gemeiner savate in SBC savate)

1 - Prve slike mornarskega športa "SAVATE" - velika podobnost s Capoeiro, eden izmed borcev si z roko pomaga z naslonom na tla in pri tem bolj stabilno izvaja nožno tehniko.

2 - Dvorni borilni šport oficirjev, ki je že zelo oblikovan.

3 - Interesantno je, da je "SAVATE" Francoski boks nastajal tekmovalno dosti pred vsemi orientalskimi borilnimi sistemi, na podlagi popolnoma drugacne filozofije in izhajal iz izsledkov sabljaške umetnosti borjenja, ki pa je bila tesno povezana tudi z golorokim borjenjem Harry Cook 1985
 
4 - Sistem "savate" poucevanja je sistem samoobrambne umetnosti. Joseph Charlemont 1899

5 - Med številnimi oblikami borjenja se je pojavil unikatni in domiselni "SAVATE", kjer se Francozi borijo pretežno z nogami A.J.Drexel Biddle 1937 .
sl. 1877

6 - "SAVATE" je prav takšen kot boks, razen, da je ravno nasproten - gre za boksanje z nogami. Alexandre Dumas 1840
sl.1877

7 - Francoski boks je temeljita in dodelana borilna športna znanost, ki zahteva veliko mero samokontrole, preracunljivosti, spretnosti, gibljivosti, vzdržljivosti in nenazadnje moci. "SAVATE" je borilna vešcina v kateri se mocno izrazi življenska telesna in duševna aktivnost, borilstvo z naravnimi orožji našega telesa za situacije v katerih stvari ne moremo prepustiti naključjem. Theophile Gautier 1847
sl. 1877

8 - "SAVATE" je francoska samoobrambna metoda NOBLE ART-a . "SAVATE" je borilni sistem, ki se setoji iz tehnik štirih borilnih podrocij: Angleškega boksa, Samoobrambnih prijemov in omejevanj, Rokoborbe, "Chausson" - nožna tehnika prirejene za brce z obuvalom. Georges d'Armoric 1898
sl. 1885

9 - Boks z nogami se je spremenil v Franciji v celostno znanstveno športno področje. Garcon 1898
sl. 1899

Močna brca, ki jo zadane krepak mož z obuvalom s trdnim podplatom na pravo mesto naredi strašne poškodbe ..... spretna uporaba nožne tehnike je postala del edukacije mladih Francozov. ..... Njihova spretnost in natančnost sta nadvse presenetljiva. S hitro stransko brco v višini glave so zmožni otresti pepel s cigare ne da bi jo pri tem ugasnili ali kakorkoli zmotili lastnika pri kajenju. Henry G. Williams 1900

10 - Francoz se je z neverjetno spretnostjo izmaknil pod gard in zagrabil z obema rokama Nat-a tik nad gležnjem ter pri tem vrgel Langhama na kamnita tla na hrbet in zadnji del glave s tako silo, da le ta še nekaj minut ni tocno vedel kje se nahaja. Famous Fights 1855 - 1901
 sl. 1885

 

Citati in misli Bruce Lee-ja o borilstvu in savatu. Bruce Lee 1971

Bruce Lee o savatu


     Udarci in brce so orodja za ubijanje ega. Ta orodja predstavljajo moč intuitivnega ali instiktivne naravnanosti, ki za razliko od intelekta ali kompleksnega ega, sama po sebi ne deli in ne blokira lastne svobode. Orodja se gibljejo naprej brez obračanja pozornosti na pozicije za seboj in v stran.
Organizirani obup
     Namesto, da bi se soočili z borbo kot tako, večina borilnih veščin zbira “atraktivne tehnike”, ki ovirajo in odvračajo pozornost s stvarne realnosti borbe, ki je enostavna in direktna. Namesto, da bi se takoj posvetili bistvu, trenirajo zapletene forme (organizirani obup) in umetne tehnike kot neke vrste ritual in s tem simulirajo pravo borbo. Namesto, da bi dejansko izvajali borbo, trenirajoči na ta način oponašajo borbo.
    Klasični pripadnik stilskih borilnih veščin je vsebinsko samo skupek rutine, idej in tradicije.
    Če želite spoznati resnico v borilnih veščinah, jasno videti nasprotnika, morate zavreči vezanost na stil, šolo, predsodke, kot na primer – kaj nam je všeč in kaj ne itd. Takrat se bo naš um prenehal ukvarjati z notranjimi konflikti in postal bo miren. V tej novo nastali tišini boste gledali ter opazovali drugače in globlje.
    Klasične oblike tehnike otopijo vašo kreativnost, pogojujejo in okujejo našo težnjo po svobodi delovanja. Kot posameznik več ne obstajate, temveč preprosto delujete brez čustev avtomatsko.
    Ker ne želi biti vznemirjen, postavljen pred samostojne odločitve, vzpostavlja šablono postopkov, misli, način odnosa napram človeku. Tedaj postane suženj svojih okvirjev in verjame, da je šablona prava stvar.
    Učenec, ki slepo sledi svojega učitelja sprejema njegove šablone. Rezultat tega pa je, da njegove tehnike in kar je še pomembnejše, njegovo razmišljanje postane mehanično. Njegovi odgovori postanejo avtomatski in se gibljejo v okviru teh šablon s tem pa postane ozek in omejen.
Forma brez forme
    V umetnosti borjenja obstaja problem dozorevanja. To dozorevanje je progresivna integracija posameznika z njegovim bitjem in njegovim pravim bistvom. Doseči ga je možno samo skozi raziskovanje samega sebe v svobodnem izražanju in ne skozi oponašajoče ponavljanje podtaknjenih oblik gibanja.